55

Istá žena zo Spojeného kráľovstva uviedla, že sa cítila ako tvor zo sci-fi hororu "Votrelec", keď jej po očkovaní vakcínou COVID-19 vybehla vyrážka a na koži sa jej vytvorili bublinky.

Reakcia na vyrážku

Susie Forbesová, 49 rokov, z Lichfieldu v grófstve Staffordshire, utrpela znetvorenie v priebehu niekoľkých hodín po tom, ako 18. marca dostala prvú dávku vakcíny spoločnosti AstraZeneca-Oxford, informoval portál Triangle News.

"Mal som pocit, akoby som bol vo filme Votrelec, pretože mi z ruky vychádzali bubliny. Bolo to strašné. Moja tvár bola obrovská. Bol som ako monštrum." Forbes povedal spravodajskej službe.

"Moja 19-ročná dcéra mi písala SMS, v ktorých ma prosila, aby som išiel do nemocnice. Zničilo ma to a zničilo to aj moju dcéru. Budem s tým musieť žiť, pretože mám na tele jazvy." dodal Forbes, ktorý trpí Guillainovým-Barrého syndrómom, autoimunitným ochorením, pri ktorom telo napáda nervy.

Iné vedľajšie účinky vakcín

Podľa britskej agentúry pre reguláciu liekov a zdravotníckych produktov sa približne u jedného z desiatich ľudí vyskytnú vedľajšie účinky očkovania - väčšinou ide o príznaky podobné chrípke, únavu a bolesť hlavy.

Podľa zdravotníckych úradníkov môžu ľudia s alergiami, ktoré spôsobili anafylaxiu, stále dostať očkovaciu látku, ale každý, kto je známy ako alergik na jej zložky, by ju nemal dostať. Nebolo jasné, či Forbes patrí do tejto kategórie.

Podľa Triangle News malo k 28. marcu 455 ľudí nežiaduce alergické reakcie na približne 20 miliónov dávok lieku AstraZeneca-Oxford, čo je mimoriadne zriedkavé.

Zdravotné podmienky

Forbesová užíva rôzne lieky vrátane gabapentínu a tramadolu, aby zvládla príznaky GB, ktoré môžu zahŕňať necitlivosť, slabosť a bolesť.

V čase očkovania bola na tekutom morfiu a kodeíne kvôli zlomenine zápästia, ktorú utrpela len päť dní predtým.

Forbesová uviedla, že lekári mali zvážiť jej zdravotný stav predtým, ako jej dovolili očkovanie.

"Osobne si myslím, že sa nepozreli na to, čo presne mám. Myslím si, že mi ho nemali dať, kým nepreskúmajú, čo mám. Ani sa ma na to nepýtali." povedala.

"Sedel som tam a povedal som: 'Viete, že som alergický na penicilín, Stemetil a všetky deriváty?' A ona [lekárka] povedala: 'Budete v poriadku'", Forbes uviedol.

"Povedal som: 'Nezabudnite, že na bolesť ruky beriem aj tekutý morfín a kodeín.' To bolo všetko," dodala. "Do dvoch hodín sa mi na zápästí objavila bublina. Bolo to, akoby mi z ruky vychádzali bubliny. Okamžite som zavolala lekárov."

Povedala, že začala panikáriť.

"Mal som strach. Prepadol som panike. Nemala som nikoho - len Bonnie a Clydea, svojich psov, a tí mi nechceli pomôcť," Forbes uviedol.

"Stále sa to zhoršovalo. V sobotu ma videli susedia a všetci začali panikáriť, pretože som začal opúchať."

"Mal som pocit, akoby som mal na celom tele popáleniny tretieho stupňa." dodala.

Forbesová uviedla, že dostala lieky na alergiu a steroidy na kožnú reakciu.

Odvolala sa len na nedávno vydané usmernenie o bezpečnosti lieku spoločnosti AstraZeneca, v ktorom sa uvádza, že jeho prínosy výrazne prevyšujú riziko možných nežiaducich reakcií.

 


Páči sa vám to? Zdieľajte ju so svojimi priateľmi!

55

Aká je vaša reakcia?

confused confused
2
confused
fail fail
1
fail
love love
2
love
lol lol
3
lol
omg omg
2
omg
win win
1
win