Czy istnieje związek między szczepionką COVID a zaburzeniami miesiączkowania?


Profesjonalny lekarz lub pielęgniarka podający pacjentowi zastrzyk przeciw grypie lub COVID-19. Kobieta w masce medycznej otrzymująca szczepionkę przeciwwirusową w szpitalu lub ośrodku zdrowia podczas kampanii szczepień i uodporniania

Naukowcy badają związek pomiędzy szczepionką COVID a menstruacją po tym, jak TYSIĄCE kobiet zgłosiło zmiany w swoim cyklu po otrzymaniu szczepionki przeciwko koronawirusowi.

Podała NBC Chicago:

Tysiące kobiet zgłosiło zmiany w ich cyklu miesięcznym po otrzymaniu szczepionki COVID.

Anne Thompson otrzymała swoją pierwszą dawkę szczepionki Pfizer 12 kwietnia, w dniu, który powinien być ostatnim dniem jej okresu:

"Przez cały czas miałam plamienia. A teraz dwa tygodnie po otrzymaniu szczepionki, myślę, że to było trzy dni temu, znowu zaczęłam mieć okres" - powiedziała Thompson.

Jej następny okres pojawił się półtora tygodnia wcześniej, co skłoniło Thompson do zastanowienia się, czy szczepionka nie wpłynęła jakoś na jej cykl menstruacyjny.

To pytanie zadała sobie badaczka Katherine Lee po własnych doświadczeniach.

"Miałam plamienie, kiedy normalnie nie mam żadnych objawów menstruacyjnych, ponieważ mam wkładkę Mirena" - powiedziała Lee, doktorantka w Wydziale Nauk o Zdrowiu Publicznym na Washington University School of Medicine w St.

Lee skontaktował się z Kate Clancy, profesorem nadzwyczajnym antropologii na Uniwersytecie Illinois, która następnie napisała o tym na Twitterze.

"Ten tweet został wysłany 24 lutego, a ja wciąż dostaję, jak, co minutę dodatkowe 20 powiadomień, które mają jakiś rodzaj zaangażowania z tego wątku dwa miesiące później," Clancy powiedział.

Ogromny odzew skłonił badaczy do stworzenia ankiety, którą zamieścili w mediach społecznościowych. W sumie 59 000 osób wzięło udział w ankiecie, opisując różne doświadczenia.

"Ludzie zgłaszają pewne różnice w czasie ich cyklu", powiedział Lee. "Niektórzy ludzie zgłaszają znacznie lżejsze okresy, a inni ludzie zgłaszają znacznie cięższe okresy".

Clancy powiedział, że naukowcy słyszeli również o krwawieniach i plamieniach u kobiet po menopauzie.

Jedna z kobiet wysłała maila do Lauren Petty z NBC 5 i powiedziała, że jest w okresie menopauzy od dziewięciu lat. Dostała swoją pierwszą dawkę Pfizer w marcu, zaczęła krwawić tej samej nocy i trwało to przez 10 dni.

"Szczerze mówiąc nie miałam wielu moich pacjentek, które skarżyłyby się na jakiekolwiek nieprawidłowości w miesiączkowaniu" - powiedziała dr Elizabeth Yepez, ginekolog z Rush University Medical Center.