55

Brittiläinen nainen kertoi, että hän tunsi olonsa kuin olento scifi-kauhuelokuvassa "Alien", kun hänellä puhkesi ihottuma ja hänen ihonsa kuplii sen jälkeen, kun hän oli saanut COVID-19-rokotuksen, raportin mukaan.

Ihottuma reaktio

Staffordshiren Lichfieldissä asuva Susie Forbes, 49, sai epämuodostuman muutamassa tunnissa sen jälkeen, kun hän oli saanut ensimmäisen annoksen AstraZeneca-Oxfordin rokotetta 18. maaliskuuta, uutisoi Triangle News.

"Tuntui kuin olisin ollut 'Alien'-elokuvassa, koska käsivarrestani tuli kuplia. Se oli kauheaa. Kasvoni olivat valtavat. Olin hirviö", Forbes kertoi uutispalvelulle.

"19-vuotias tyttäreni lähetti minulle tekstiviestejä, joissa hän pyysi minua menemään sairaalaan. Se on tuhonnut minut ja tyttäreni. Minun on elettävä tämän kanssa, sillä minulla on arpia kehossani", lisäsi Forbes, joka kärsii Guillain-Barrén oireyhtymästä, joka on autoimmuunisairaus, jossa elimistö hyökkää hermoja vastaan.

Muut rokotteiden sivuvaikutukset

Yhdistyneen kuningaskunnan lääkkeitä ja terveydenhuollon tuotteita sääntelevän viraston mukaan noin joka kymmenes saa rokotuksesta sivuvaikutuksia, jotka ovat useimmiten flunssan kaltaisia oireita, väsymystä ja päänsärkyä.

Terveydenhuoltoviranomaisten mukaan ihmiset, joilla on anafylaksiaa aiheuttanut allergia, voivat silti saada rokotteen, mutta niiden, joiden tiedetään olevan allergisia sen ainesosille, ei pitäisi saada sitä. Oli epäselvää, kuuluuko Forbes tähän kategoriaan.

Maaliskuun 28. päivään mennessä 455 ihmistä on saanut allergisia haittavaikutuksia noin 20 miljoonasta AstraZeneca-Oxford-annoksesta, mikä on Triangle Newsin mukaan erittäin harvinaista.

Terveydentila

Forbes käyttää erilaisia lääkkeitä, kuten gabapentiinia ja tramadolia, hallitakseen GB-oireitaan, joihin voi kuulua puutumista, heikkoutta ja kipua.

Rokotushetkellä hän sai nestemäistä morfiinia ja kodeiinia ranteen murtuman vuoksi, jonka hän oli saanut vain viisi päivää aiemmin.

Forbesin mukaan lääkäreiden olisi pitänyt ottaa huomioon hänen terveydentilansa, ennen kuin hänelle annettiin lupa rokotukseen.

"Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että he eivät ole katsoneet tarkkaan, mitä minulla on. Mielestäni heidän ei olisi pitänyt antaa sitä minulle ennen kuin he tutkivat, mitä minulla on. He eivät edes kysyneet minulta", hän sanoi.

"Istuin siinä ja sanoin: 'Tiedättekö, että olen allerginen penisilliinille ja Stemetilille ja kaikille niiden johdannaisille?'. Ja hän [lääkäri] sanoi: 'Kaikki on hyvin'", Forbes sanoi.

"Sanoin: 'Älkää unohtako, että saan nestemäistä morfiinia ja kodeiinia myös käsivarren kipuun'. Siinä kaikki", hän lisäsi. "Kahden tunnin sisällä ranteeseeni tuli kupla. Se oli kuin olisin kuplinut käsivarrestani. Soitin heti lääkäreille."

Hän sanoi alkaneensa panikoida.

"Minua pelotti. Olin paniikissa. Minulla ei ollut ketään - vain Bonnie ja Clyde, koirani, eivätkä he aikoneet auttaa." Forbes sanoi.

"Se paheni koko ajan. Lauantaina naapurini näkivät minut ja he kaikki alkoivat panikoida, koska olin alkanut turvota."

"Tuntui kuin koko kehossani olisi ollut kolmannen asteen palovammoja", hän lisäsi.

Forbesin mukaan hän sai allergialääkettä ja steroideja ihoreaktioonsa.

Se viittasi AstraZenecan lääkkeen turvallisuudesta hiljattain annettuihin ohjeisiin, joiden mukaan lääkkeen hyödyt ovat huomattavasti suuremmat kuin mahdollisten haittavaikutusten riski.

 


Pidätkö siitä? Jaa ystäviesi kanssa!

55

Mikä on sinun reaktiosi?

confused confused
2
confused
fail fail
1
fail
love love
2
love
lol lol
3
lol
omg omg
2
omg
win win
1
win