55

Jistá žena z Velké Británie uvedla, že se po očkování vakcínou COVID-19 cítila jako stvoření z hororu Vetřelec, když se jí na kůži objevila vyrážka a bublinky.

Reakce na vyrážku

Susie Forbesová, 49 let, z Lichfieldu v hrabství Staffordshire, utrpěla znetvoření během několika hodin poté, co 18. března dostala první dávku vakcíny společnosti AstraZeneca-Oxford, informoval server Triangle News.

"Připadal jsem si jako ve filmu Vetřelec, protože mi z ruky vycházely bubliny. Bylo to strašné. Můj obličej byl obrovský. Byl jsem jako monstrum." Forbes sdělil zpravodajské službě.

"Moje devatenáctiletá dcera mi psala SMS a prosila mě, abych jela do nemocnice. Zničilo mě to a zničilo to i mou dceru. Budu s tím muset žít, protože mám na těle jizvy", dodal Forbes, který trpí Guillainovým-Barrého syndromem, autoimunitním onemocněním, při němž tělo napadá nervy.

Další nežádoucí účinky vakcín

Britská agentura pro regulaci léčiv a zdravotnických výrobků uvádí, že zhruba u jednoho z deseti lidí se po očkování vyskytnou vedlejší účinky - většinou příznaky podobné chřipce, únava a bolest hlavy.

Podle zdravotníků se mohou nechat očkovat i lidé, u nichž alergie způsobila anafylaxi, ale ti, u nichž je známo, že jsou alergičtí na její složky, by se očkovat neměli. Nebylo jasné, zda Forbes spadá do této kategorie.

K 28. březnu mělo podle Triangle News 455 lidí nežádoucí alergické reakce na přibližně 20 milionů dávek přípravku AstraZeneca-Oxford, což je velmi vzácné.

Zdravotní stav

Forbesová užívá různé léky, včetně gabapentinu a tramadolu, aby zvládla příznaky GB, které mohou zahrnovat necitlivost, slabost a bolest.

V době očkování byla na tekutém morfinu a kodeinu kvůli zlomenině zápěstí, kterou utrpěla o pět dní dříve.

Forbesová uvedla, že lékaři měli vzít v úvahu její zdravotní stav předtím, než jí dovolili očkování.

"Osobně si myslím, že se nepodívali na to, co přesně mám. Myslím, že mi ji neměli dát, dokud neprozkoumají, co mám. Vždyť se mě ani nezeptali." řekla.

"Seděl jsem tam a říkal: 'Víte, že jsem alergický na penicilin, Stemetil a všechny deriváty?' A ona [lékařka] řekla: 'Budete v pořádku'." Forbes uvedl.

"Řekl jsem: 'Nezapomeňte, že na bolest ruky beru také tekutý morfin a kodein.' To bylo vše," dodala. "Do dvou hodin mi na zápěstí vylezla bublina. Bylo to, jako by mi z ruky vycházela bublina. Okamžitě jsem zavolala lékaře."

Řekla, že začala panikařit.

"Měla jsem strach. Panikařil jsem. Neměla jsem nikoho - jen Bonnie a Clydea, své psy, a ti mi nechtěli pomoci," řekla. Forbes uvedl.

"Stále se to zhoršovalo. V sobotu mě viděli sousedé a všichni začali panikařit, protože jsem začal otékat."

"Měla jsem pocit, jako bych měla popáleniny třetího stupně na celém těle." dodala.

Forbesová uvedla, že dostala lék na alergii a steroidy na kožní reakci.

Odkázala pouze na nedávno vydané pokyny týkající se bezpečnosti tohoto přípravku společnosti AstraZeneca, podle nichž jeho přínosy výrazně převyšují riziko možných nežádoucích účinků.

 


Líbí se vám to? Podělte se o něj se svými přáteli!

55

Jaká je vaše reakce?

confused confused
2
confused
fail fail
1
fail
love love
2
love
lol lol
3
lol
omg omg
2
omg
win win
1
win