55

Жена от Обединеното кралство заяви, че се е почувствала като същество от научнофантастичния филм на ужасите "Извънземното", когато е получила обрив и кожата ѝ е набъбнала, след като ѝ е била поставена ваксина COVID-19, според доклад.

Реакция на обрива

49-годишната Сюзи Форбс от Личфийлд, Стафордшир, е получила обезобразяването в рамките на няколко часа след поставянето на първата доза от ваксината на AstraZeneca-Oxford на 18 март, съобщава Triangle News.

"Чувствах се като в "Извънземното", защото от ръката ми излизаха мехурчета. Беше ужасно. Лицето ми беше огромно. Бях чудовище", Форбс разказва пред информационната служба.

"19-годишната ми дъщеря ми пишеше съобщения, в които ме молеше да отида в болницата. Това ме унищожи и унищожи дъщеря ми. Ще трябва да живея с това, тъй като имам белези по тялото си", добавя Форбс, който страда от синдрома на Гилен-Баре - автоимунно заболяване, при което организмът атакува нервите.

Други странични ефекти на ваксините

Според британската Агенция за регулиране на лекарствата и здравните продукти приблизително един на всеки 10 души ще изпита странични ефекти от ваксинацията - най-вече грипоподобни симптоми, умора и главоболие.

Според здравните служители хората, които имат алергии, предизвикали анафилаксия, все още могат да си поставят инжекцията, но всеки, за когото е известно, че е алергичен към нейните съставки, не трябва да си я поставя. Не беше ясно дали Форбс попада в тази категория.

Към 28 март 455 души са имали нежелани алергични реакции от около 20 милиона дози на AstraZeneca-Oxford, което е изключително рядко, според Triangle News.

Здравни условия

Форбс приема различни лекарства, включително габапентин и трамадол, за да контролира симптомите на ГБ, които могат да включват изтръпване, слабост и болка.

По време на ваксинацията тя е била на течен морфин и кодеин заради счупена китка, която е получила само пет дни по-рано.

Форбс заяви, че лекарите е трябвало да вземат предвид здравословното ѝ състояние, преди да ѝ разрешат да се ваксинира.

"Лично аз смятам, че не са разгледали какво точно имам. Мисля, че не трябваше да ми го дават, докато не проучат какво имам. Те дори не ме попитаха", каза тя.

"Седях там и казах: "Знаете ли, че съм алергичен към пеницилин, Стеметил и всички производни? А тя [лекарката] каза: "Ще се оправиш", Форбс казва.

"Казах: "Не забравяй, че съм на течен морфин и кодеин и за болката в ръката". Това беше всичко", добавя тя. "В рамките на два часа на китката ми се появи мехурче. Беше все едно, че от ръката ми излизаше мехур. Веднага се обадих на лекарите".

Тя казва, че е започнала да се паникьосва.

"Бях уплашена. Бях в паника. Нямах никого - само Бони и Клайд, моите кучета, и те нямаше да ми помогнат". Форбс казва.

"Ставаше все по-зле. В събота съседите ми ме видяха и всички започнаха да се паникьосват, защото бях започнал да се подувам."

"Чувствах се като при изгаряния трета степен по цялото си тяло", добави тя.

Форбс казва, че е получила лекарство за алергия и стероиди за кожната си реакция.

Той само се позова на неотдавнашните насоки относно безопасността на джебчията на AstraZeneca, в които се казва, че ползите от него далеч надвишават риска от потенциални нежелани реакции.

 


Харесва ли ви? Споделете с приятелите си!

55

Каква е вашата реакция?

confused confused
2
confused
fail fail
1
fail
love love
2
love
lol lol
3
lol
omg omg
2
omg
win win
1
win